Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Οι επιλογές μας



Κάποτε άκουσα την εξής κουβέντα: « οι επιλογές εκ των υστέρων κρίνονται αν είναι σωστές ή λάθος!». Όταν την άκουσα, ένιωσα να μυρμηγκιάζει όλο μου το  σώμα! Οι επιλογές κρίνονται εκ των υστέρων! Τι μπορούμε να πούμε επ΄αυτού; Ευτυχώς ή δυστυχώς;

Πόσες από τις επιλογές που κάναμε στη ζωή μας αποδείχτηκαν σωστές; Ή λάθος; Πολλές! Υπάρχουν όμως αποφάσεις που απλά  πέρασαν από τη ζωή μας…. Και κάποιες άλλες που ήταν εξαιρετικής σημασίας! Μας επηρέασαν πολύ! Κάποιες από αυτές… Κυριολεκτικά άλλαξαν ρότα στο καράβι της ζωής μας!

Κάποιοι από εμάς, αυτή τη στιγμή, μετράνε τις λάθος επιλογές τους! Τον λάθος σύντροφο, ενδεχομένως… τη λάθος δουλειά…… το λάθος σπίτι! Κάποιοι άλλοι πάλι… μπορεί να θεωρήσουν ότι όλα τα έχουν κάνει σωστά!

Σκοπός μου δεν είναι να κλάψω για τα λάθη μου! ούτε θα ήθελα κάτι τέτοιο από εσάς! Σκοπός μου είναι να σας κάνω να αγαπήσετε τα λάθη σας! Γιατί, όπως ειπώθηκε πιο πάνω…. Οι επιλογές κρίνονται εκ των υστέρων!

Τη στιγμή που κάποιος άνθρωπος παίρνει μια απόφαση, βρίσκεται υπό την επήρεια των εμπειριών του, των συναισθημάτων…. της λογικής… και την κυριότερη συνιστώσα,  την πραγματικότητα!

Έχεις ένα πρόβλημα και αναζητάς τις επιλογές που έχεις για την επίλυσή του! Ως ορθολογικό ον, καταγράφεις άλλοτε με το νου και άλλοτε με το χέρι σε ένα κομμάτι χαρτί, τα θετικά και τα αρνητικά! Έχεις βρει τη λύση και ηρέμησες! Είσαι πλέον ο χειριστής της υπόθεσης και όλα καλά!!! Μάλιστα, αν το συζητήσεις με κάποιον τρίτο, θα είσαι σε θέση να υποστηρίξεις την άποψή σου με λογικά και τρανταχτά επιχειρήματα!  Τι γίνεται, όμως, όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως τα υπολόγισες; Όταν κάποιες παραμέτρους δεν τις εκτίμησες σωστά; Όταν όλο αυτό το μεγαλοφυές σχέδιό σου καταρρέει σαν πύργος από τραπουλόχαρτα; Χμ…..

Μια επιλογή κρίνεται εκ των υστέρων αν ήταν σωστή ή λάθος! Δυστυχώς η φύση μας προίκισε μόνο με τη λογική και όχι με το χάρισμα της μαντείας για να μπορούμε να βλέπουμε, τρόπον τινά, το μέλλον, να κρίνουμε και να ενεργούμε αναλόγως! Αλλά και πάλι! Η ζωή μας είναι άμεση συνυφασμένη με τις ζωές των ανθρώπων γύρω μας! Μια κίνηση κάποιου από το περιβάλλον μας, μπορεί να μας αλλάξει τη ζωή! Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν εξαρτώνται όλα από εμάς!

Έχουμε όλοι, την καλή διάθεση, τη λογική, την ψυχραιμία να πιάσουμε το πρόβλημα και να το λύσουμε! Μα η λύση του δεν εξαρτάται πάντα από εμάς ή μόνο από εμάς! Υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες…. Κάποιες φορές για το καλό μας… κάποιες άλλες…. Φέρνοντάς μας μπροστά σε ένα ακόμα λάθος!

Υπάρχουν και οι άλλες στιγμές… αυτές που δεν έχεις εναλλακτικές λύσεις… έχεις ένα μόνο δρόμο μπροστά σου, ή τουλάχιστον έτσι νομίζεις! Τον ακολουθείς και απλά περιμένεις να δεις τα αποτελέσματα! Ίσως κάποιες φορές, εσκεμμένα να αφήνεις τους άλλους να αποφασίσουν για σένα….  γιατί δεν έχεις το θάρρος να διεκδικήσεις αυτά που θέλεις… ή γιατί πραγματικά δεν ξέρεις τι θέλεις! Και αφήνεσαι!!!

Όλοι μας στη ζωή μας μετράμε λάθη! Άλλα οδυνηρά και άλλα… όταν τα θυμόμαστε απλά γελάμε… το θέμα είναι…. Να μάθουμε να αγαπάμε τα λάθη μας και να διδασκόμαστε από αυτά! Το δις εξ΄αμαρτείν το αυτόν ουκ ανδρός σοφού! Η ρήση του Μένανδρου μας λέει ότι πρέπει να δεχόμαστε τα λάθη μας, αλλά να μην τα επαναλαμβάνουμε!

Μέσα από τα λάθη μας πληγωνόμαστε μεν, αλλά μαθαίνουμε δε. Απενοχοποιώντας τις λάθος επιλογές μας… και κρίνοντας αυτές και όχι τους εαυτούς μας, αποκομίζουμε πολύτιμη γνώση και εμπειρία! Μόνο όταν αποστασιωποιηθείς από την κατάσταση μπορείς να την εκτιμήσεις σωστά!

Βέβαια, σαν αντιστάθμισμα, υπάρχουν και οι σωστές επιλογές μας! Για τις οποίες είμαστε περήφανοι και μας επιτρέπουν να προχωράμε μπροστά αφήνοντας τα λάθη πίσω.

Έτσι, κρατώ τα λάθη μου… αγαπώ τα λάθη μου…. μαθαίνω  από αυτά! Μα δεν τα  αφήνω να με κυνηγούν πια, ούτε να με τραβούν στο παρελθόν! Να γίνονται τροχοπέδη στη ζωή μου!

Θέλω τη ζωή μου, με όλες τις σωστές και λάθος επιλογές μου! Γιατί η ζωή μου είμαι εγώ και είμαι περήφανη για τον εαυτό μου και για αυτά που κατάφερα να κάνω μέχρι σήμερα!

Εσύ;








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου